GSX-R1000R

הגרסה המושחזת ביותר של ה-R1000 מאז ומעולם. פאר היצירה של סוזוקי-יפן.

לצד גרסת ה-GSX-R1000  , מוצעת לרוכב הישראלי גם גרסת ה-R היוקרתית. היא נבדלת מהגרסה הרגילה במתלים, במשולש ההיגוי העליון, בסוג מערכת החלפת ההילוכים המהירה (Quick Shifter דו כיווני ב- RR לעומת חד כיווני בגרסה הרגילה), במערכת בקרת הזינוק (בגרסת ה-RR), צמיגים שונים, מצבר קל יותר, מסיכת חזית מעט שונה ובלוח השעונים שהינו בעל תצוגת LCD מלאה לכל.

 

 יותר מ-30 שנים חלפו מאז הוצג ה-GSX-R  הראשון שיצר בעולם האופנועים יש מאין, את קטגורית אופנועי המרוץ לכביש הציבורי. האופנוע שהשקתו היוותה נקודת ציון משמעותית בעולם האופנועים הבינלאומי ולמעשה עד היום, כל אופנועי הספורט נושאים את האות R בשמם (Race) כדי להצביע על יכולות המסלול שלהם. הצלחת משפחת דגמי הספורט של סוזוקי על כל נפחיה, הייתה דומיננטית לאורך השנים, ויותר ממיליון אופנועים מדגמי ה- GSX-R נמכרו מאז ועד כה.

לתפיסת סוזוקי, הידע שנצבר במשך 30 שנות פיתוח משפחת הדגמים, לצד ההצלחה במרוצים המבוססים על אופנועי ייצור סדרתי ומרוצי הגרנד פרי, מצביעים על כך שכל חווית אופנוע ספורט סובבת סביב 3 עקרונות בסיס ברורים ועוצמתיים שמוצגים בכל אופנוע GSX-R מאז ומעולם: Run. Turn. Stop. סוזוקי GSX-R1000 נעזר בטכנולוגיה המתקדמת ביותר כדי ליישם את העקרונות הללו ולהטמיע אותן ביכולות התאוצה, הפנייה והבלימה שלו. דגם 2017 הוא הקומפקטי ביותר מבין דגמי ה- GSX-R1000 לדורותיו, כשהוא מציג את ההספק הגבוה ביותר, התאוצה החזקה ביותר והתנהגות הכביש הטובה ביותר אי פעם. כל אלו נועדו כדי להחזיר ל-GSX-R  את כתר ההובלה בקטגורית אופנועי הספורט במטרה לעמוד מאחורי הסלוגן האלמותי של סוזוקי: Own The Race Track.

 

שלדת אלומיניום קלה וצרה

שלדת האלומיניום של הדור השישי של ה- GSX-R1000 תוכננה מחדש והיא קלה ב-10% משלדת הדגם היוצא ושונה ממנה לחלוטין ובאופן שאפשר את מיקום מיכל הדלק ב-21 מ"מ נמוך יותר מהדגם הקודם. כמו כן, הוצרה השלדה ב-20 מ"מ בחלקה הרחב ביותר לטובת חביקת מיכל טובה יותר על ידי הרוכב. שילדת הזנב תוכננה אף היא מחדש, ומשקלה ירד ב-1 ק"ג לעומת דגם 2016. הודות לירידה בממדי המנוע, שהוא כעת צר יותר ב-6 מ"מ וקצר יותר ב-22 מ"מ, מוקם המנוע בזווית של 26 מעלות בלבד (לעומת 32 מעלות בדגם הקודם) וכך התאפשרה הצרת השלדה בחלקה הקדמי. עם זאת בסיס הגלגלים התארך ל-1,425 מ"מ בעוד המשקל הרטוב ירד ל-202 קילוגרמים בלבד.

 

לראשונה בייצור סידרתי: מנוע בטכנולוגיית VVT

שני דגמי ה- GSX-R עושים שימוש באותו המנוע בדיוק, שמציע מהפכה של ממש בזכות טכנולוגיית ה- VVT המגיעה היישר מעולם מרוצי ה-GP . לראשונה באופנוע ביצור סדרתי, מוצעת מערכת תזמון שסתומים משתנה באופן מכאני. מערכת זו מיועדת לשמור על נתון מומנט גבוה ושימושי גם בסל"ד נמוך ובינוני, ומגדילה את גמישות המנוע. כך יוצא שקו הסל"ד האדום מטפס ב- 1,000 סל"ד אל עבר ה- 14,500 סל"ד עם הספק של 200 כ"ס (199.3 כ"ס).

בנוסף קדח הצילנדרים גדל משמעותית לעומת הדור הקודם ומהלכם קטן – נתון שמספק לדור השישי של אופנוע הספורט של סוזוקי את התואר – "בעל מידות הבוכנה הקיצוניות ביותר מאז ומעולם בהיסטוריית הג'יקסרים". המטרה של כל אלו – שיפור משמעותי בהספק לעומת הדור היוצא ושמירה על המאפיינים של ה- GSX-R לדורותיהם בסל"ד נמוך ובינוני.

המנוע, הנשלט ע"י מצערת Ride By Wire מפיק הספק של 199.3 כ"ס המושגים ב- 13,200 סל"ד ומומנט של 12 קג"מ המושג ב-10,800 סל"ד. למנוע 3 מפות הצתה (שליטה באמצעות ידית הכידון), המאפשר לרוכב להתאים את אופן אספקת הכוח בהתאם לתוואי, למסלול ולתנאי האחיזה. גם מערכת בקרת האחיזה מאפשרת בחירה בין 10 מצבי התערבות שונים, כשארבעת המצבים הראשונים מיועדים לשימוש במסלול המרוצים ו- 2 המצבים האחרונים מיועדים למצבי אחיזה ירודים. השינוי במצבים אפשרי תוך רכיבה.

 

טכנולוגיה מתקדמת ממסלולי ה- GP

בליבם של זוג דגמי ה- GSX-R פועל מחשב מדידת האינרציה של האופנוע(IMU - Inertial Measurement Unit) . מחשב זה דוגם בכל רגע נתון את זוויות ההטיה לצדדים, זוויות ההטיה לפנים או לאחור, וכן את זוויות הסבסוב של האופנוע. המידע המתקבל משמש מגוון מערכות אלקטרוניות הקשורות לבטיחות האופנוע והרוכב: מערכת בקרת האחיזה, מערכת ניהול מפות ההצתה של המנוע וכן את מערכת ה-MTBS   (Motion Track Braking System)בקרת העקיבה של מערכת הבלימה. מערכת זו מונעת התרוממות של הגלגל האחורי במהלך בלימה חריפה על מסלול המרוצים. אי התרוממות של הגלגל האחורי ושימוש באחיזה של הצמיג האחורי לצורך בלימה מיטבית, מאפשר בחירה ברפידות בלם אגרסיביות יותר מלפנים, בצורה המעניקה נשיכה ראשונית חזקה יותר, ועוצמת בלימה חזקה לאורך כל הליך העצירה. כשמערכת ה- ABS מזהה התרוממות של הגלגל האחורי תוך כדי בלימה, היא מורידה מעוצמת הבלימה של המערכת הקדמית, כדי להוריד את הגלגל האחורי לצורך ייצור אחיזה וכוח בלימה. בשני דגמי ה-GSX-R  מייצרת המערכת לחץ בלימה אופטימלי, אותו היא מווסתת בהתאם לעוצמת הבלימה וזווית ההטיה המאפשרת בלימה נשלטת יותר גם כשהאופנוע מוטה אל תוך הפניה.

מערכת הבלימה מלפנים, מגיעה כולה מ- Brembo כולל הקאליפרים הרדיאליים והדיסקים בקוטר 320 מ"מ מלפנים, בעוד הקליפר האחורי הינו מתוצרת Nissin  היפנית. ל-2 הדגמים חלקים רבים משותפים, כולל השלדה, החישוקים, המצננים בעלי זוג המאווררים, משכך ההיגוי האלקטרוני, וכן מערכות ה-Easy Start וה-LRA (התערבות ועזרה בסל"ד נמוך), המופיעות כסטנדרט בכל דגמי סוזוקי בשנה האחרונה.

 

 


דגשים והערות

מחיר:
157,956 שח
* מחיר מזומן
  • המחיר בש"ח למזומן כולל מע"מ
  • המחיר אינו כולל אג' רישוי והוצאות רישוי
  • אפשרות של 12, 24, 36 תשלומים
  • החברה רשאית לעדכן את המחיר בכל עת.
  • נתונים אלו נמסרו ע"י היצרן ועלולים להשתנות בכל זמן וללא כל הודעה מוקדמת. ט.ל.ח.
מאפינים מאפינים מאמרים מאמרים

מפרט טכני

אורך (ס''מ)
207
גובה (ס''מ)
114
משקל (ק''ג)
202
נפח מנוע
999
סוג מנוע
4IL,DOHC,4V
בלם קדמי
זוג דיסקים 320 מ"מ
צמיג קדמי
120/70-17
הזנת דלק
הזרקה