למרות הדומיננטיות נראה שהקנדים לא יודעים שובע

מתוך אתר אובר דרייב

צילום: עמית אגרונוב

אני אלך אחורה ברשותך לתחילת שנות ה-2000, לתקופה טרום מכשירי אנדרואיד ואייפון, כשהשוק הישראלי היה היה מחולק בין דגמי מיול לדגמי ריינג׳ר. שניהם היו בעלי אופי חלקאי מובהק הן בתנוחת הישיבה, יכולת הנשיאה בארגז האחורי וגם ביחידת ההנעה. ואז הגיע התומקאר והראה שאפשר אחרת, עם תנוחת נהיגה נמוכה, מרכז כובד נמוך ומהלך מתלים ארוך במיוחד הוא שם לנו מראה מול הפנים והראה שעם כל הכבוד אנחנו בסך הכל ילדים מגודלים שרק רוצים לרדת לשטח, לתת בגז ולמרוח לעצמנו את החיוך הכי גדול שניתן.

חזרה לישראל של 2019 ושוק הצל״צים נשלט ביד רמה על-ידי מאבריק X3 של קאן-אם עם כ-75% מסך המכירות בקטגוריה לפי היבואן, עופר אבניר. הדומיננטיות של הכלי ממחישה שבאמת כל מה שאנחנו רוצים לעשות זה לתת בגז ולהרגיש כמו ילדים מגודלים.

למרות הדומיננטיות נראה שהקנדים לא יודעים שובע, אחרת מה הסיבה להוציא עדכון נוסף שנה אחרי העדכון הקודם שהגיע בעצמו שנה אחרי שהושק ה-X3 בארץ. בשביל להבין מה בדיוק השתנה לכבוד השנה הנוכחית יצאנו ליום עמוס על הדגמים החדשים.
מה חדש?

לדגמי מאבריק X3 הקיימים כבר בהיצע הצטרף אח קטן בדמות מאבריק X3 טורבו. הוא מתבסס בדיוק על אותה שלדת צינורות כמו שאר הדגמים וגם חולק לא מעט מהמכלולים כמו הבלמים המאסיבים (262 מ״מ קדימה ו-248 מ״מ מאחור, כולם מאווררים). אבל הוא מתוכנן להיות דגם הכניסה להיצע המאבריק וקאן-אם עשו מספיק בשביל לבדל אותו ככזה. החל ממנוע הרוטקס בנפח 0.9 ליטר שמוותר בגרסת הטורבו על האינטרקולר ועל 52 כ״ס בהשוואה לאחיו הגדולים מה שמשאיר אותו עם 120 כ״ס ״בלבד״.

הטורבו קיבל גם קיצוץ במימד הרוחב של המתלים (162.5 לעומת 182.9 בגרסאות הרגילות) ובמהלך המתלים שירד ל-50.8 ס״מ קדימה ואחורה. גם הגלגלים ירדו למידה 28 אינץ׳ ורוחבם ל-9 אינץ׳. יחד עם כל הקיצוצים הללו גם המשקל של הכלי ירד ל-666.9 ק״ג (54 ק״ג פחות מהדגם הבא בהיצע) לא מבוטלים. כל עוד אנחנו דנים בגזרת הפחות נספר שגם מערכת ההנעה הכפולה פחות מתוחכמת עם שליטה בין הנעה אחורית לכפולה בעלת נעילת דיפרנציאל קדמי ויסקוזית אוטומטית. כל אלו עוזרים ל-X3 טורבו להנגיש במעט את החוויה עם מחיר התחלתי של 151,950 שקלים, או 7,000 שקלים הנחה נוספת במחירי ההשקה.

דגמי ה-XRS וה-XRC הבכירים יותר זכו גם הם למספר שדרוגים קטן לכבוד שנת המודל הנוכחית. הראשון הוא שדרוג למערכת ההיגוי ה-DPS שמציעה עתה 3 מצבי תגבור להיגוי עצמו בעיקר כשמערכת ההנעה הכפולה משולבת (תקף גם לגרסת הטורבו הזולה). כמו-כן, גל דגמי הטורבו זכו לדיפרנציאל קדמי משודרג מסוג Smart-Lok המאפשר בחירה בין מצבעי נהיגה שונים (דיונות, שבילים, טכני) לשיפור האחיזה ובעיקר לשיפור תגובת הנעילה שלו, שלא מצריכה לחכות לאיבוד אחיזה באחד הצדדים לפני שהדיפרנציאל ננעל.

עוד הפתיע לגלות שקאן-אם אשכרה ציינו את הצורך להרחיב את דוושת הברקס בשביל לאפשר נהיגה ב-2 רגלים (ימין גז, שמאל ברקס) – נקודה זאת לא מובנת מאליה וראויה לציון.

לכתבה המלאה- הקליקו כאן