האדמה רעדה – Maverick Weekend


מאווריק וויקנד 4 שאורגן על ידי עופר אבניר לכבוד כל בעלי כלי המאווריק בישראל

אחינועם הראל,צלם: אסף רחמים, רן שלמה

הדרך שבין מצפה רמון לאילת מעולם לא הייתה מהנה יותר, אולי כדאי להפוך את זה לעניין קבוע?

בכתבה הבאה אני הולכת לשאול אתכם שלוש שאלות. תחשבו טוב טוב על התשובות שנתתם. יש לי תחושה שתענו כמוני ועד סוף הסיפור גם אתם תרצו מאוד לקחת חלק ב-Maverick Weekend הבא.

שאלה ראשונה: בשביל מה הייתם מוכנים לקום בשלוש וחצי בבוקר? אני אישית הייתי מוכנה לקום בשעה המטורפת הזאת בשביל מעט מאוד דברים. למשל, לא קיים סיכוי בעולם שאני אצליח לקום אפילו בשעה שש בבוקר בשביל ללכת לעשות בדיקות דם או בשביל אימון ספורט, אבל בשביל לצאת לטייל במדבר – אני מוכנה לקום כל בוקר אפילו בשתיים!

וככה היה ביום שישי האחרון כשהייתה לי הזדמנות להצטרף למאווריק וויקנד 4 שאורגן על ידי עופר אבניר לכבוד כל בעלי כלי המאווריק בישראל. ביום שישי בשמונה בבוקר היה כבר המנחת שצמוד לבה"ד 1 מלא במאות כלים, החשמל וההתרגשות באוויר הצליחו להעיר את כל מי שעוד נמנם ברכב. יש משהו במפגן עוצמה כזה שקשה לא להתרגש ממנו. 136 רכבי שטח ו-280 חובבי אדרנלין הניעו מנועים וזינקו מאותה הנקודה, בדרכם לאילת. האדמה רעדה…אפילו שקשקה קצת. יצאנו לדרך מחולקים ל-6 קבוצות, כל קבוצה קיבלה 2 מדריכים, מאסף ומכשירי קשר – והתחלנו לטרוף את 400 הקילומטרים עד אילת, רכובים על כלים שפשוט לא יתנו לך לטעות.

שאלה שנייה: איך הייתם מסתדרים אם הייתם עיוורים? יותר נכון, האם הייתם מצליחים לנהוג עם עיניים עצומות? ומה לגבי לנהוג עם עיניים פקוחות אבל בכזאת מערבולת חול שלא ניתן לראות שום דבר ממטר? עושה את הכל הרבה יותר מעניין, לא? אם לא מספיק לכם אדרנלין של 172 כוחות סוס, בולמי זעזועים שלא רואים שום דבר ממטר ותוואי שנע בין שבילים מהירים לבין משעול הררי מפותל – לבליל הזה נסו להוסיף גם סיבובים מהירים שבאים לך משום מקום ועליות שאי אפשר לראות מה מגיע בקצה שלהן…

זאת הייתה החוויה שלי מנהיגה בכלים המשוכללים האלה. למזלי (ולמזל הנוסע שישב לידי), המאווריק עושה את העבודה בשבילך. הוא גומע שטח, מרחף מעליו כמו מרבד קסמים. כלי המאווריק מיובאים לארץ על ידי עופר-אבניר דרך היבואן העולמי Can-Am ומיוצרים על ידי חברת BRP הקנדית. BRP מייצרים גם אופנועי שלג ואופנועי ים ואפילו מין יצורים מוזרים לכביש עם שלושה גלגלים שהשתיקה יפה להם אבל בכל זאת אצרף תמונה כי זה ביזארי בטירוף. להלן ה"מיוחד"

אבל נשים את זה בצד לשנייה ונתרכז בעיקר. לאירוע הגיעו שלל דגמים, כולל כאלה מסדרת 2019. כחלק מהחידושים בסדרה החדשה,שידרגה קאן-אם את הכלים הקיימים עם שלל שיפורים, כולל מערכת נעילת דיפרנציאל קדמי מסוג Smart-Lok, המאפשרת אחיזה מושלמת. בגדול הכלים האלה מגהצים כל שטח בלי למצמץ ומאפשרים אחיזה גם בתוואי קשה הדורש שילוב 4X4 עם דיפרנציאל נעול.

לשמחתי הרבה, ניתנה לי הזדמנות פז להתנסות בנהיגה על גולת הכותרת של קאן-אם מסדרת 2019, דגם כניסה חדש למשפחת המאווריק X3 טורבו. מדובר בכלי עם 120 כוחות סוס שמתחננים להתפרץ החוצה ומעניקים מומנט גבוה, כבר בסל"ד נמוך. יש תחושה של שליטה גם בדהירה על שבילים פתוחים, טיפוס על דיונות, סלעים ומעברים מאתגרים, כל זאת בזכות מערכות טכנולוגיות ייחודיות וסעפות יניקה ופליטה המותאמות למקסום עוצמת המנוע, מומנט וצריכת הדלק. ל-X3 טורבו תמסורת בעלת תגובה מהירה חדשה מסוג QRS-X שהותאמה במיוחד על מנת להעביר את הכוח של המנוע אל הקרקע בצורה חלקה וללא השהייה, לצד גלגל תמסורת גדול בעל שלוש משקולות השומר על אורך חיי הרצועה. פתחי האוויר הגדולים מעניקים אוויר קר ונקי למנוע ולמערכת התמסורת (CVT) וכך שומרים על טמפרטורת עבודה אידיאלית.

מבנה השלדה ותנוחת הישיבה של הנהג והנוסע מייצרים מרכז כובד נמוך שמאפשר אחיזה וביצועים ספורטיביים ואינטואטיביים.