קטנוע 300 סמ"ק - קטנועי המנהלים שכובשים את ישראל



אחת המגמות בעולם הדו-גלגלי בישראל היא הגידול בביקוש לקטנועי 300-400 סמ”ק. הרוכבים בארץ רוצים יותר כוח, יותר יציבות, יותר אבזור, יותר טכנולוגיה ובמידה מסוימת לא מתפשרים על עיצוב וסגנון.

רבים מהם מחפשים, בצדק, כלי דו-גלגלי שיעלה אותם כיתה מהקטנועים “הקלים” אבל מבלי לחצות (עדיין) את הגבול לקטנועי העל. משהו בסגנון “קטנוע מנהלים” בסטייל ובעוצמה. הם מוכנים “לספוג” את הקפיצה במחיר שבאה לידי ביטוי בין השאר בביטוח, כאשר חברות הביטוח בישראל (משום מה עדיין) מסמנות את ה-250 סמ”ק כקו פרשת המים. למרות, אגב, שהיצרנים כבר מזמן לא רואים בנפח של 250 סמ”ק גבול אמיתי.

מה תקבלו כאשר תלכו על קטנוע 300 סמ”ק והיכן אתם משתדרגים?

התשובה משתנה מדגם לדגם ומרוכב לרוכב. בכדי לפשט את הדברים, ניתן כמה דוגמאות ונתחיל עם סדרת DownTown מבית Kymco שהוא אחד המותגים האהובים בישראל ויצרן הקטנועים החמישי בגודלו בעולם.

קטנוע כחולרוכבי הקטנועים הישראלים אוהבים את דגם ה-DownTown 250 שמציע להם פתרון להתניידות עירונית משודרגת, אבל יש גם לא מעט מהם שבוחרים להתקדם לאח הגדול שבסדרה, ה-DownTown 350. כאן אנחנו כבר עומדים מול קטנוע ספורטיבי, מרווח ורב-תכליתי, המיועד גם לתנועה עירונית צפופה וגם לנסיעות בין-עירוניות ארוכות ומאתגרות. כלי נהדר זה מצויד במנוע 320.6 סמ״ק שמפיק 28.16 כ”ס ותמסורת רציפה (CVT) המבטיחה ביצועים גבוהים וצריכת דלק יעילה.

Kymco מציעה בדגם ה-350 של סדרת DownTown מושב רחב ונוח לנוסע ולרוכב, מגן קדמי, משקף ובולמים מתקדמים, זווית הטיה של 39° עם שילוב של מערכתABS  ובקרת אחיזה (TC) למקסימום בטיחות ושליטה בכל תנאי דרך.

אופציה נוספת לחובבי קימקו שמחפשים קטנוע 300 סמ”ק זה ה-DTX 360 שלוקח את זה כבר לפרשנות שמשלבת סוג של קטנוע מנהלים עם נגיעות מעולם האדוונצ’ר. כן, כן, קראתם נכון. מכונה דו-גלגלית מרשימה שנשענת על הפלטפורמה של ה-DownTown 360 אבל עם בסיס גלגל מעט קצר יותר, מגן בוץ קדמי, גלגלים קלי משקל, מושב גבוה לישיבה משופרת ועוד. חיבור די ייחודי בין חוויה עירונית של קטנוע מנהלים עם סוג של “אופנוע דו-שימוש” שלוקח בקלות תוואי שטח שאינם יותר מדי אגרסיביים.

מה הקשר בין קטנועי 350 סמ”ק, וספה ו”עופר אבניר”?

דוגמה מצוינת נוספת לבחירה בקטנועי 300 סמ”ק אנחנו פוגשים בארץ המגף אצל המותג האיטלקי פיאג’ו, כולל אפילו אנקדוטה קטנה שקשורה אלינו ב”עופר אבניר”.

היות שברוב המדינות באירופה אין הבדלי ביטוח בין קטנועים של מעל 250 סמ”ק, קטנועי ה-300 סמ”ק הם הרבה יותר “מיינסטרים” מכפי שהם בישראל. במותג האיטלקי ווספה הפסיקו לחלוטין לייצר קטנועי 250 סמ”ק וכיום יש חלל בין ה-125 סמ”ק לדגמי ה-300 סמ”ק. אבל האם הישראלים יאלצו להתפשר? לא ולא. גם לאחר שהתקבלה ההחלטה במטה בטוסקנה, פיאג’ו הייתה מוכנה להמשיך ולרוץ עם אחד מקטנועי ה-250 סמ”ק שלה אצלנו בלבד. הישראלים המשיכו ליהנות מהפיאג’ו X-EVO בזכות הקשרים הטובים שנרקמו לאורך השנים בין “עופר אבניר” ליצרנית האיטלקית.

אולם גם תקופה זו חלפה וכיום ניתן למצוא אצל ווספה רק קטנועים של 300 סמ”ק ומעלה (מלבד הקטנועים הקטנים של ה-125 סמ”ק). דגם מומלץ הוא ה-MP3 310 שהינו קטנוע מנהלים עם שלושה גלגלים המציע שילוב בין קלילות וזריזות.

מבנה שלושת הגלגלים של הדגם, ביחד עם טכנולוגיית ההטיה הייחודית של פיאג’ו, מייצרים חוויית רכיבה חלקה, מדויקת, בטוחה ויציבה – גם על כבישים חלקים ורטובים ובתנאי דרך משתנים. לא בכדי זהו אחד מהאופנועים הפופולריים על רשויות הביטחון והאכיפה.

ישנן גרסאות נוספות בסדרת ה-MP3 של פיאג’ו למי שרוצה לטפס ברמת האבזור והסמ”ק עם קטנועים בעלי 400 סמ”ק ואפילו יותר מ-500 סמ”ק, אבל זה כבר נושא לכתבה אחרת.קטנוע לבן

לסיכום,

בסניפי “עופר אבניר” ממתינים לכם מגוון דגמים איכותיים של קטנועי 300 סמ”ק ומעלה. קטנועים איכותיים וחזקים אלה, מבית היצרנים הטובים בעולם, זמינים במחירים שמתחילים סביב כ-35 אלף שקלים.

רוצים לדעת עוד? הצוותים המקצועיים שלנו ישמחו לעמוד לשירותכם ולהכווין אתכם לכלי הנכון ביותר עבורכם בהתאם לצרכים שהגדרתם.