תפעול תוכנת הניווט למתחילים


כאן תלמדו איך מתפעלים את תוכנת הניווט

כלי שטח? צ'ק. הבנת סימוני דרך? צ'ק. ידע בחילוץ עצמי? צ'ק. רגע, מה עם מציאת מסלול וניווט? הנה זה בא  ( קישור לכתבות )

כאנשים אוהבי טיולים ורכבי שטח, כבר הבנו שחשוב מאוד לתכנן ולהתארגן לקראת הטיול בצורה מסודרת ובטיחותית. הכל טוב ויפה אבל כדי להנות מהטיולים האלה ולחוות את כל הטוב הזה ביחד עם ה-Maverick של CAN AM כמו שצריך צריך גם לדעת לאן לנסוע, איך לנווט בשטח ואיך לקרוא את הפרטים הקטנים במפה שיעזרו לנו למקסם את החוויה כולה. שימו חגורות, אנחנו הולכים להפוך אתכם לנווטי על חלל.

 

אז איך תכלס יוצאים לשטח ומטיילים?

יש פה כמה אפשרויות: לחבור לטיילים דרך קבוצות פייסבוק/ווצאפ, להתחבר למובילי קבוצות בתשלום, או לצאת לשטח לפי מסלולים שמפורטים ממש כאן בבלוג

אוקי אז חיפשנו ביררנו וקיבלנו המלצה לאחלה טיול. מה עושים עם זה הלאה? טוב ששאלתם.
בסדרת הטיפים הבאים נסקור את אפליקציות הניווט הנפוצות בשטח, איך ניתן לרכוש אותן, להתקין, להוסיף מפות ואיך להגדיר את הפרמטרים השונים לפי ההעדפה שלנו, והכי חשוב – טעינת  מסלולים מעניינים…  ויאללה  יוצאים  לשטח.

 

העוזר האישי שלנו :

אפליקציות ניווט יעודיות לרכיבות שטח

כבר כמה שנים שאנחנו מורגלים לנסוע ברחבי הכבישים בעזרת WAZE שנותנת לנו תכנון מסלול ובמקביל גם מכוונת אותנו בזמן אמת לפי פניות ימינה שמאלה/רחובות. אבל… מה קורה כשמדובר בנסיעת שטח?

האם ככה גם בשטח ?

לא באמת, לטיולי  שטח יש אפליקציות ניווט אחרות ממוקדות לתנאים המיוחדים.

אפליקציות הניווט בנויות על גבי מפות סטטיות עליהן מצויר קו המסלול (כמו בתמונה שלפנינו בקו ירוק) כאשר המטרה שלנו היא לנוע לאורך הקו. במידה וסטינו ממנו ושלא כמו באפליקציות WAZE/GOOGLE MAPS אין דבר כזה של "חישוב מסלול מחדש", ואנחנו נצטרך לחזור לאותה הנקודה שממנה סטינו מהקו, או לייצר בעצמנו מסלול שיחזיר אותנו למסלול המקורי.

שימו לב שהקו הירוק שעל המפה לא "יושב" במדויק על המסלול בשטח כי זו סימולציה שנעשתה על גבי המפה ע"י מתכנן המסלול

 

יש כמה סוגי מפות שאפשר לטעון ולהתקין על גבי התוכנה/האפליקציה, שחלקן חינמיות וחלקן בתשלום. אנחנו ממליצים  על מפה בשם שבילנט  בתשלום שלרוב העלות שלה היא 399 ש"ח (לפעמים יש מבצעים) כרכישה חד פעמית עם אופציה של תוספת תשלום לגרסה חדשה יותר שמתעדכנת כל שנה (ב-2020 גבו תוספת של 75 ש"ח). את התוכנה ניתן להוריד בחינם ואת המפה לרכוש מקישור שיהיה בהמשך הכתבה.

מפה זו כשמה כן היא – מסמנת את רוב השבילים בשטח, כולל שערים (על סימוני המפה השונים כנסו כאן לכתבה)

ושומרת על רמת עדכון גבוהה כמעט מדי שנה בשנה.

אפליקציות ניווט השטח המובילות בשוק

עמוד ענן היא אחת מהוותיקות שקיימות בשוק, ובכלל היא פורצת הדרך בתחום שיתוף המטיילים  .

היתרון של האפליקציה הזו מתבטא בעיקר בפשטות השימוש בה יחד עם הפיצ'ר של סימון נקודות כחולות לאורך המסלול, המציינות מידע שנצבר ע"י מטיילים רבים במהלך השנים.

 

TRAILZE – אפליקציה ישראלית חינמית שמאפשרת להקליט ולשתף מסלולים בין מטיילים.

אופרוד היא אפליקציה נוספת שמשתפרת  על בסיס יומי בהתאם לבקשות מטיילים מהשטח.

היום אנחנו נתמקד בתוכנת אופרוד ונפרט על ההתקנה שלה, כולל הגדרות וטעינת מסלולים, כי זה בתכל'ס מה שמעניין אותנו.

אז לפני שנצא עם ה CANAM  שלנו , בא נתקין קודם תוכנת ניווט

אופרוד  – מתחילים להרגיש את השטח

כדי להוריד את האפליקציה תחילה נכנס לחנות האפליקציות במובייל ונחפש Off Road.

כשהסתיימה ההתקנה חשוב להגדיר מס' דברים ראשוניים כמו שפה למשל. מי שמעדיף ממשק בעברית ילחץ על ריבוע התפריט משמאל למעלה, Settings, ותחת שורת language יבחר עברית. ו…הסתדרתם.

בואו נעבור על שאר ההגדרות:

כמו שציינו קודם, במפה מסומנות נקודות עניין שמטיילים מעלים לאפליקציה, ועוזרות לנו להתמצא בשטח, דוגמת מפל או מעיין יפה, מתחם מוצל שכדאי לעצור להפסקת קפה, ואפילו מכשולי דרך שכדאי להיזהר מהם.

גודל נקודת ענין – קובע את גודל הנקודה על המפה בזמן ניווט.

עובי המסלול – קובע את עובי הקו (ירוק בתמונה למעלה). עובי קו דק או עבה מדי יקשה עלינו לראות את המסלול ואפילו יסתיר מאיתנו מידע אחר על המפה. כמו שדיברתי בכתבה הקודמת

לכל סוג סימון יש משמעות שחשוב לדעת כדי למקסם את חווית הטיול ולשמור על משנה זהירות.

גודל החץ שלי – החץ שמוליך אותנו על המסלול.

צבע החץ – תשובה בגוף השאלה.

סובב את המפה אוטומטית – מי שכבר ניווט עם מפה בעבר בטח נתקל בהוראה "יש להצפין את המפה". במקרה כזה המפה לא תסתובב אוטומטית עם כיוון הנסיעה, ממש כמו שאנחנו מכירים מ-WAZE.

השתמש במצפן המכשיר – שימוש ב-GPS הפנימי של הפלאפון – יש להשאיר מסומן.

מיקום החץ שלי – בתחתית המפה, יאפשר לנו לראות את המסלול הרבה יותר קדימה.

מתחילים לחמם מנועים

לאחר שהגדרנו את הבסיס נחזור לתפריט הבא:

לחיצה על מפות תפתח את תפריטי המפות (הסבר בהמשך).

לחיצה על טען קובץ מסלול תפתח את זיכרון מכשיר הניווט לטעינת קובץ שמור של מסלול (במידה ושמרתם כזה).

במידה ולא מופיע לכם האייקון הזה ובמקומו מופיע –

 

ליחצו על  נקה מסלול וטענו אחד מחדש.

 

משהו חשוב לשים אליו לב: במידה וקיבלתם לינק לאפליקציית הניווט דרך אימייל או קישור מאפליקציות הודעות כמו ווצאפ, לחיצה על הקובץ תפתח לכם את אפליקציית אופרוד (או שתקבלו בחירה מבין מס' אפליקציות – בחרו את אופרוד) באופן אוטומטי ותוכלו לדלג על 'טען מסלול קובץ'.

לחיצה על 'מסלולים' תפתח לפניכם את כל המסלולים הציבוריים שעלו ל-אופרוד, רובם לנישות הג'יפים ורכיבת אופניים.

 

***  לחיצה על סימן ה לב לאחר פתיחת המסלול תשמור את המסלולים ב ניווטים שלי

*** הקלטה – ניתן להקליט מסלולים כאשר אתם מטיילים עם משיהו או לבד , בסוף לאחר שתשמרו

אותם הם יופיעו גם ב ניווטים שלי .

 

לחיצה על אייקון 'מפות'

תפתח את כל האפשרויות של המפות שטעונות באפליקציה.

מפות האונליין הן מפות חינמיות וכדי לצפות בהן אתם חייבים להיות מחוברים לאינטרנט.

מפות האופליין הן מפות להורדה ומאפשרות לנווט גם ללא חיבור לאינטרנט.

המפות שלי הן המפות שרכשתי. כאמור מומלץ לרכוש את מפות שביל נט ישירות מהאפליקציה דרך הקישור

Https://off-road.io/store/shvilnet

חשוב שתרכשו את הקובץ הזה עם אותה כתובת מייל כמו זו שאיתה נרשמתם לאפליקציה.

אחרי התשלום המפות יופיעו כמו בתמונה מטה ותוכלו להמשיך להורדת מכשיר הניווט – שימו לב שזה קובץ בגודל 1.3 גיגה בייט לכן דאגו שיהיה לכם מספיק זכרון לכך בנייד.

לסיום סיומת – שכבות מפה לחיצה על האייקון שנמצא בצד שמאל עליון של המפה תוביל אותנו להגדרת שכבות המפה. כאן תוכלו לבחור אילו נתונים נוספים (שכבות מפה) יופיעו על גבי המפה. הפיצ'ר הזה ממש עוזר בזיהוי מקדים של שמורות טבע על מגוון ההגבלות שחלות בהן (דוגמאות לכללים חשובים תוכלו לראות כאן בכתבה

כולל מעבר שלוליות וכן שטחים מיוחדים כמו שטחי אש למשל.

טיפ אחרון עד שתתרגלו לשימוש באפליקציית הניווט: אנחנו מציעים  להשתפשף בהתחלה על איתור מסלולים בקירבת הבית או באזורים מוכרים לכם לפני שתצאו לניווט בדרך ארוכה וחדשה.

 

יאללה אתם כבר יותר ממוכנים להתחיל לשתף ולחקור מסלולים נהדרים. צאו לדרך עם ה Maverick, תנו בראש, שמרו על עצמכם ועל הטבע המדהים סביב.

נתראה בפוסט הבא עם עוד המון טיפים שיקחו את הטיולים שלכם ל- level הבא😎

 

לכל הכתבות הקליקו