איך תטפלו ברכב השטח שלכם?


כך שרמת הבטיחות וביצועיו ישמרו ?

רכב השטח שלנו "חוטף" לא מעט במהלך טיול, וכדי לוודא שבטיול הבא ייתן לנו את אותה מנת אדרנלין משובחת ורציפה אז אנחנו רוצים לטפל בו .אז מה נדרש כדי שיישאר מתוקתק? קדימה , תפשילו שרוולים, הולך להיות כיף.

לפני הכל – מנתקים חיבורים

הדבר הראשון שחשוב לעשות לפני שבכלל מחזיקים ביד מטלית – הוא לכבות את מכשירי הקשר, הפנסים, וכל דבר שיכול לרוקן לנו את המצטבר. אל תדלגו על השלב הזה, אתם לא באמת רוצים להגיע לבוקר הטיול ולגלות שהרכב לא מניע כי המצבר גמור…

אם קרה (וזה קורה) והמצבר התרוקן – תוכלו להטעין אותו בעזרת מטען מצברים, או להתניע עם כבלים. המצבר ממוקם מאחורי מושב הנוסע בצד ימין. אין צורך לפרק המושב, פשוט דוחפים אותו קדימה ככל האפשר עד שתראו את המצבר, ככה:

 

ממשיכים לשלב השני – מקלחת זה חשוב!

הדבר הבא שנרצה להתקדם אליו הוא שטיפת ה MAVERICK.טיילתם בשבילים מאובקים או חציתם אזוריים בוציים , הרי ברור שהכלי שנועד לזה ויותר מזה זהו חלק גדול מה-פאן של הטיול ….אבל חשוב גם שלא נשאיר אותו ככה ונשטוף אותו כמו שצריך לאחר כל פעם. למה? פשוט כי הצטברות קשה של בוץ לאורך זמן על כל מיני מכלולים ברכב יכולה לסתום אותם ולגרום גם להתחממות יתר, לחלודה ולבלאי מואץ. לא חבל?

 

יאללה, מתחילים בשטיפה

אם רק עכשיו חזרתם מהטיול והמנוע עדיין חם, מומלץ לחכות עד שכל החלקים יתקררו, כדי למנוע נזק שיכול להיגרם ממגע ישיר של מים קרים על משטחים לוהטים.
בשלב הראשון, אנחנו עובדים עם צינור מים זורמים על מנת לרכך את כל הבוץ שהצטבר ואת השכבות הראשונות של הלכלוך.
לפני שאתם מעקמים את האף וחושבים ש"מה עוד כבר אפשר לחדש לי על שטיפת ה- Maverick שלי", תתפלאו, אבל גם אני, במהלך הכנת הטיפים האלו, גיליתי מהחבר'ה במוסך כמה דברים שממש כדאי לשים לב אליהם ולהימנע מלעשות אותם.

 

אוקי אז במידה ואתם עובדים עם גרניק (גם אם אתם במכון רחיצה), חשוב שלא לכוון או להשפריץ מים לאזור הרדיאטור הגדול מקדימה, או לכיוון האינטרקולר (המצנן) של מערכת הטורבו שמאחורי כיסא הנהג. למה? כי לחצי מים חזקים יכולים לעקם את צלעות הקירור ולמנוע פעולה תקינה של המערכת בעתיד.
בנוסף לזה, חשוב שלא להתיז מים גם לכיוון חיבורי הגיר והציריות. בחיבורים האלה יש גומייה שמטרתה למנוע כניסת מים בזמן חציית שלוליות שבדרך. אבל, הגומייה הזו לא תוכל למנוע כניסה של מים לגיר במקרה של השפרצה חזקה פנימה – שיכולה לגרום לחלודה ולנזקים למכלולים.
מומלץ שלא להשפריץ מים בזרם חזק מדי גם על אזורי המדבקות שמעטרות את הכלי כי הן פשוט יכולות להתקלף עם הזמן.

סיימתם עם השטיפה? אל תשכחו לבדוק את הגומיות בציריות ואם ישנם צינורות משוחררים או קרועים. במידה וקרה דבר כזה תוכלו לפנות לאחד ממרכזי השירות שפרוסים בכל הארץ והם ישמחו לתת מענה מיידי.

 

תשמרו על הפילטר שלכם

אויר נדרש במערכות והוא צריך להיות נקי ככל האפשר ולכן אנו עושים שימוש בפילטר אוויר מרכזי שמומלץ (מאוד) לנקות אחרי כל טיול, בעיקר אחרי כאלה מלאי שבילים מאובקים.
הפילטר ממוקם בתוך גליל שחור בחלל המנוע מאחורי כיסא הנוסע:

כדי לפתוח את בית המסנן צריך לשחרר 3-4 תופסנים (תלוי בדגם), לפתוח את המכסה ולשלוף את מסנן האוויר. חשוב שתדעו שגם בתחתית בית המסנן יש צינור גומי שבלחיצה עליו תוכלו לנקז את כל החול שהצטבר בו.
את בית המסנן מומלץ לנקות עם מטלית כדי להוציא את כל שאריות האבק שהצטברו:

 

חשוב לנקות את המסנן בצורה יסודית עם לחץ אוויר, או ע"י טפיחות קלות כנגד משטח כלשהו במידה ואין לחץ אוויר זמין. אחרי הניקוי חשוב לבדוק את המסנן ולראות אם התגלו עליו סימני רטיבות – במידה וכן צריך להחליף למסנן חדש.

החזרת המסנן: מומלץ למרוח שכבה עדינה של גריז בחלק הפנימי של המסנן כדי להקל על ההחזרה שלו למקום, וגם כדי ליצור אטימה טובה יותר. חשוב לסגור את כל 3-4 התופסנים ולהדק אותם בחזרה:

שימו לב ! יש גם פילטר נוסף שמסתתר…

מאחורי ראש הנוסע מעל מצנן הטורבו, מתחבא פילטר נוסף שכדי לחשוף אותו צריך לפרק את מכסה הפלסטיק של הטורבו:

למה חשוב לזכור לנקות את המסנן הזה?
הטורבו בנוי ממניפות שמסתובבות במהירות עצומה, ואנחנו ממש לא רוצים שאיזה גרגיר חול יישאב פנימה לתוך המערכת הזאת. גם פה, בעזרת לחצן פנימי בחלקו האחורי של המסנן יש לשחרר ולשטוף במים ביסודיות

 

מומלץ כבר לנקות עם מטלית את כל אזור בית הפילטר ואז להחזירו למקום. כדי לעשות זאת חשוב קודם כל לשים לב ל-2 מגרעות מקדימה שצריך להכניס אותן כדי לנעול את המסנן במקום, ולסיים עם החזרת המסנן למקומו.
אז אם כבר הרמנו את המכסה מומלץ שנבדוק את רמת נוזל הקירור הירוק שנמצא מתחתיו. חשוב – אני לא ממליץ פה לפתוח את המכסה למילוי מים אלא רק לבדוק את רמת המים. לכל שאלה נוספת תוכלו לברר עם מרכזי השירות שלנו הפזורים ברחבי הארץ.

 

בינתיים שטפנו את הכלי, ניקינו 2 פילטרים, בדקנו רמת נוזל קירור , והכלי כמעט מוכן לקראת הטיול הבא, אבל יש רק עוד דבר אחד אמנם קטן אבל סופר חשוב:

 

גירוז זה מאסט 

אחרי השטיפה כדאי לגרז את המשולשים והבוקסות ע"י חיבור מגרזת ידנית אותה אפשר לקנות בכל חנות כלי עבודה. את המגרזת דוחפים עד ליציאת גריז חדש מהצדדים:

בגדול, אחרי כל התחזוקה שפרטנו בכתבה הכלי מוכן לנסיעה הבאה, אבל חשוב להבין שהטיפולים השוטפים האלו שומרים על הכלי , מפחיתים בלאי ומונעים נזקים מיותרים. שימו לב! התחזוקה הזאת אינה מחליפה טיפול מקצועי במרכז השירות ע"פ הוראות היצרן כמפורט בספר המשתמש.

 

אתם כבר פה – אז קבלו קצת אקסטרה על החלפת רצועה

כוח המנוע עובר דרך המכלולים השונים אל הגלגלים, שבדרך יש רצועת הנעה. זו רצועה קשיחה שמתוכננת לעמוד בעומסים, לכן חשוב להחליף אותה מדי פעם בהתאם לשחיקה וסגנון הנהיגה.

אם הרגשתם שהרצועה לא בשיאה וזה בד"כ מתבטא בקפיצות קטנות בתחילת הנסיעה , אז מומלץ שתחליפו הרצועה בהיותה שלמה כדי למנוע נזקים וכדי לחסוך זמן יקר בשטח ,  והכי חשוב ע"מ שלא תתקעו באמצע הדרך…

 

מה תצטרכו כדי לבצע החלפת הרצועה ?

ישנם כ- 11 ברגים שתצטרכו לפתוח בעזרת מפתח טורק 35 – נמצא ביחד עם ערכת הכלים שקיבלתם עם הרכב. בעקרון מומלץ לרכוש ידית T טורק 35 לפתיחה מהירה יותר.

בנוסף, תצטרכו גם מפתח או בוקסה 13 לסיבוב בורג המרחיב.

באחת הכתבות שפרסמנו ,כאן תוכלו למצוא את רשימת הכלים השלמה שכדאי להחזיק בכלי באופן כללי.

אז אחרי שפתחתם את המכסה, חברו את הכלי המיועד לפתיחת והרחבת שפתי הווריאטור כדי לחלץ את הרצועה הישנה, וכדי להקל על הכנסת החדשה. את הבורג המצורף תוכלו לסובב בעזרת מפתח\בוקסה 13.

חשוב שתנקו את כל שאריות הרצועה הישנה והחוטים המתפוררים בקפדנות כדי שלא יגרמו נזק או יטרפדו את תקינות עבודת הרצועה החדשה.

את הרצועה החדשה מכניסים פנימה עם ידיים נקיות, ללא שמן או גריז, משחררים את כלי ההרחבה של השפתיים, סוגרים את המכסה ומסיימים בבדיקת הכלי בנסיעת מבחן איטית.
וזהו, אתם פיקס.

חברים תמשיכו לעקוב אחרינו ! רכבי השטח שלכם יודו לכם על זה 😎

נמשיך לתת לכם עוד טיפים חשובים שישדרגו את חווית הנהיגה , השימוש שלכם והכי חשוב ההנאה שלכם בשטח עם ה MAVERICK שלכם.