
כמעט כל רשות מקומית בישראל עושה שימוש בטרקטורי משא המציעים ניידות יעילה, תחזוקה פשוטה וקלות תפעול, לצד שלל תכונות וורסטיליות ומחירים נגישים של הדגמים החדשניים בשוק. אם תרצו, טרקטור משא הוא העובד הנאמן ביותר של הרשות ביישומים כמו כיבוי אש והצלה, גינון, ביטחון, ניקיון פני העיר, הובלה ועוד.
“עופר אבניר“, המייבאת טרקטורי משא, זכתה במכרזים ממשלתיים לאספקה ותחזוקה של כלים אלה בפריסה אצית עם המותג Cam-Am. אנו מציעים את סדרת ה-Traxter של Cam-Am ומשרתים לקוחות מוסדיים ובכלל זה את כוחות ביטחון, משטרת ישראל, שירותי כבאות והצלה, מד”א, איחוד הצלה, זק”א ועוד. הדגמים נמצאים בשימוש ברשויות המקומיות בפריסה ארצית רחבה ועומדים בתנאי המכרז המוביל.
סדרת Traxter של Cam-Am עובדת עבור הציבור משנת 2017 (כולל שיפורים משנה לשנה) ו-2019 קיימת במכרז משרד האוצר – החשכ”ל. זוהי לא יד המקרה שכן הדגמים שבחרנו ב”עופר אבניר” לייבא ארצה מספקים – לתפיסתנו – את המענה השלם והנכון לצרכי השוק הישראלי.
לצד הטקסטרים “עופר אבניר” מייבאת גם טרקטורי משא מסדרת U-FORCE של המותג CF MOTO הכוללת שורה של טרקטורי משא עם מנועים בנפחים של 600 סמ”ק עד 1,000 סמ”ק, הפועלים אף הם ברשויות שונות.
טרקטור משא לכיבוי והצלה

כדאי לדעת ש-Traxter של Cam-Am הוא מהדגמים היחידים בישראל שקיבלו אישור רשמי לשמש כרכב לפינוי פצועים. ניתן לראות את הרכב מופעל תדיר על ידי צוותי חילוץ והצלה בחופי הים ובשטחים פתוחים, וזהו פתרון שמותאם במיוחד לנשיאת אלונקה ייעודית בארגז האחורי כשלצידה מושב לפרמדיק מלווה. תכונות אלה הופכות את טרקטור המשא הזה לכלי שלעתים אין לו “מתחרים” אחרים באירועי קיצון.
ה-Traxter משמש גם בתור “טרקטורון כיבוי אש” על ידי לוחמי האש של משרד הביטחון הלאומי. במהלך השנים האחרונות פעלו הדגמים שלנו באירועי דלקות משמעותיים ודרמטיים, ובמיוחד באירועי השריפות הגדולים שפקדו את המרכז והצפון. בעידן של מזג אוויר קיצוני והתגברות האתגרים בשטח, טרקטור משא לכיבוי אש מוכיח את עצמו פעם אחר פעם כשותף אמין לכוחות הכיבוי והביטחון.
טרקטור משא לרשות מקומית – סביבת נהג ונוסעים משודרג, בטיחות וביצועים מרשימים
טרקטורי משא הם “סוסי עבודה” שמיועדים לביצועים לצד חיסכון בהוצאות התחזוקה. לדגמי ה-Traxter, למשל, יש כושר העמסה בארגז של כ-450 ק”ג המאפשר גם התקנה של מערכת כיבוי אש או מערכת שטיפה בלחץ גבוה לניקוי רחובות לטובת תחזוקה ושיפור פני העיר.
המבנה ההנדסי של הסדרה שם דגש על תא נוסעים “סופר-ידידותי” עם שדה ראיה רחב מאד. על מנת לאפשר תנועה בסמטאות צרות או מקומות מאתגרים, הכלים הינם בעלי רדיוס סיבוב קצר שמתאים גם לעבודות מסוג “Stop & Go”. עם השנים הפך ה-TAXTER לשם נרדף “למנייה בטוחה” בזכות אמינות חסרת פשרות, חיסכון בהוצאות תחזוקה וביקוש אדיר ביד 2.
הכלי תוכנן ליעילות ונוחות עם מושב נהג מתכוונן, הגה עולה-יורד להתאמה לכל נהג, מושב נוסע מתקפל, מרווח רחב שמקל על כניסה ויציאה, אפשרות להוספת דלתות צד לבטיחות, חומרים מבודדי חום ורעש, תמסורת רציפה (CVT) ומתקדמת שמבטיחה העברת כוח חלקה ובלימת מנוע משופרת. כל אלה תורמים לנסיעה שקטה, נעימה ואינטואיטיבית גם במהלך יום עבודה ארוך.
המנועים של טרקטורי המשא שלנו בדגמי הינם בנפח של 976 סמ”ק (2 צילנדרים בתצורת V). מנועים שמעניקים לכלי מומנט חזק מאד גם בנסיעה תחת עומס וגם בשטחים טופוגרפיים מורכבים. כולל תוואי שטח הררי ומאתגר. זהו יתרון חשוב מאד שכן בכל רשות מקומית יש לא רק שטחים סלולים אלא גם תוואי דרך מאתגרים, ובכללם אזורים חקלאיים, תעשייתיים וכדומה. הפתרון לשטחים אלה נמצא גם בצמיגים המתאימים לרכיבה מסוג זה.
מבחינה טכנית כל כלי בסדרת Traxter מציע מערכת הנעה כפולה (2X4/4X4) עם נעילות דיפרנציאל חכמות, המספקות אחיזה מרבית גם בשטח קשה. יכולת הגרירה עומדת על למעלה מטון ולצד קיבולת העמסה של מאות קילוגרמים הוא ללא ספק שותף אמיתי למשימות כבדות.

פרמטר חשוב נוסף בבחירת טרקטור משא לרשות מקומית הוא התחזוקה השוטפת. הכלים המשווקים על ידי “עופר אבניר” מציעים תחזוקה קלה ביותר ותדירות טיפול של כל 200 שעות מנוע, וכחברה המשרתת גופים ציבוריים מדן ועד אילת, הטיפולים ניתנים לרשות ברוב המקרים בחצר הרשות המקומית באמצעות ניידת שירות.
לסיכום,
טרקטור משא הוא כלי מצוין לכל רשות מקומית ולצרכים שונים, כולל יתרונות רבים במישור של ביטחון והצלה. היות שקיימים דגמים שונים בשוק, המציעים פתרונות שונים, רצוי להתייעץ ולבדוק מראש את כל הפרמטרים הטכניים והתפעוליים של הכלי הרלבנטי. בפרט כאשר רשות מקומית יכולה לרכוש הכלים בסניפי עופר אבניר בתנאים מצוינים הודות למכרז החשכ”ל שמעניק מעטפת מלאה גם מצד השירות.