עיקרי הכתבה:
- דור רביעי לקטנוע אייקוני, עם שילוב של עיצוב מודרני, אמינות גבוהה וטכנולוגיה מוכחת של KYMCO.
- מידה אידיאלית לכל רוכב, יציב וקל לתמרון, ומתאים גם לרוכבים פרטיים וגם לשליחים ואנשי מקצוע.
- שדרוגים משמעותיים בגזרת המתלים, לוח המחוונים, איכות החומרים ותא האחסון — יחד עם פונקציונליות יומיומית גבוהה.
- מנוע חזק ואמין + מערכת בלימה CBS, שמייצרים חוויית רכיבה חלקה, בטוחה ויעילה בעיר ומחוצה לה.
Dink 125 החדש מבית Kymco הוא מהדגמים המסקרנים כיום בקטגוריה של קטנועי ה-125 סמ”ק בישראל. בין השאר בזכות העובדה שהוא מציע שילוב מרענן של עיצוב מודרני עם טכנולוגיה מתקדמת, אמינות גבוהה ופרמטרים שהם חלק מהמורשת של סדרת Dink המבוקשת.
לא מדובר כמובן בשם חדש אלא להפך. ה-Dink הנוכחי הוא דור רביעי לדגם שהושק לראשונה בישראל לפני כ-15 שנה והפך מיד לאחד הפופולריים בקרב הקהילה הדו-גלגלית הקלה בארץ.
אבל מה באמת מיוחד במהדורה הנוכחית ומה השאלות הנפוצות של הרוכבים שמתעניינים בו? איך ה-Dink 125 בכל זאת מצליח להתלבט בשוק כל כך תחרותי שנמכרים בו מדי שנה למעלה מ-20,000 כלים לפי נתונים עדכניים של איגוד לשכות המסחר (בשנת הדיווח האחרונה, אגב, חצה מספר הכלים את הרף הממוצע ועמד על כ-20,270 אופנועים וקטנועים חדשים שעלו על הכביש בשנה אחת)?
תפסנו לשיחה קצרה את ליאור רמון, מנהל סניף הסדנה של “עופר אבניר” בתל אביב ומי שנחשב לאחד המומחים בענף, בשביל לקבל את התשובות.
לפני שנתחיל, תן לנו בשני משפטים הגדרה ל-Dink 125 למי שלא מכיר את הדגם או המותג?
ליאור: “פשוט מאד. מעבר לעיצוב הספורטיבי והמדליק זה קטנוע נהדר למי שמחפש כלי זריז, יעיל, עירוני, עם מקום לרגליים, חיסכון בדלק, בטיחות, יציבות ותמורה נהדרת למחיר. קטנוע מצויין מבית טוב, דור רביעי לסדרה שרצה כאן מ-2012”.
“נניח בצד את הנתונים הטכניים של כוח סוס וביצועים, שהם אחלה, יש לנו כאן כלי שהוא שם נרדף לאמינות וזה מבחינתי יותר חשוב מהכל. מי שקונה את ה-Dink, אני יודע שהוא יהיה מרוצה לא רק מחר אלא גם בעוד שנתיים”.
מתי הגיע הדגם הראשון של סדרת ה-Dink לישראל?
רמון: “כמו בכל מותג תחבורתי יש דגמים שרצים כבר שנים ורק מתחדשים ממודל למודל. הקטנוע הראשון מהסדרה הזו של קימקו נחת בישראל לפני כ-15 שנה.
הוא אמנם מתחדש אבל שומר אמונים לאיכות. בדיוק כמו שה-Dink ההיסטורי מ-2012 כבש את הלב והתשוקה של הרוכבים הישראלים בתוך כמה שבועות מרגע שנכנס לשוק, כך עשו כל המודלים האחרים של הסדרה לאורך השנים. הנוכחי לא מאכזב, מן הסתם”.
האם מדובר בקטנוע 125 סמ”ק גדול או קטן?
רמון: “המידות של ה-Dink 125 הן יתרון מרכזי משום שזהו קטנוע שהוא מצד אחד לא יותר מדי גדול ומאיים ומצד שני לא קטן ושברירי. בסדנה שלנו אנחנו אוהבים להגדיר אותו בתור ‘המידה הכי טובה שאפשר לקבל’.
“המידות האלה הופכות אותו למבוקש בקרב קהלים שונים שכן הוא מהדגמים הבודדים האלה שיכולים להתאים גם לנער, גם לאדם מבוגר גם לסטודנטית ובקיצור, הבנתם את הרעיון. ל-Dink לא משנה אם אתם גדולים, רזים, נמוכים או גבוהים”.
הקהל הפרטי או רוכבים מקצועיים?
“כל התשובות נכונות. ה-Dink 125 מביא לידי ביטוי את הפילוסופיה של Kymco לייצר דגמים שמתאימים למגוון רחב של רוכבים. זהו כלי שיכול להתאים נהדר ללקוחות פרטיים שמחפשים כלי תחבורה, ויכולים לנסוע איתו בקלות וללא מאמץ בעיר ומחוצה לו, אבל גם לשליחים או טכנאים שצריכים רכב עבודה אמין, יציב, בטיחותי עם תחזוקה פשוטה”.
מה התחדש ב-Dink הנוכחי לעומת דגמים קודמים?
רמון: “יש כאן שילוב בין שמירה על הפרמטרים המוצלחים של הסדרה שהפכו אותה לשם דבר לבין התחדשות טבעית ומתבקשת.
אנחנו מקבלים את המנוע האמין של Kymco כמו בקטנועי המובי של סדרת הקטנועים המקבילה ומצד שני מתהדרים בלוח מחוונים נקי, עיצוב ספורטיבי ואיכות חומרים מעולה במושב הארגונומי. נשמרה הרצפה השטוחה הגדולה ותא האחסון שמתאים לקסדה 3/4 ויותר, אשר ביחד עם האפשרות להתקין ארגז סבל גדול יחסית, מייצרים כלי עם המון פונקציונליות לצרכים שונים”.
“המתלים עברו כוונון מחודש במהדורה הנוכחית ומעניקים תחושה חלקה ומאוזנת ברכיבות ארוכות. המשקל הקל יחסית ובסיס הגלגלים הקומפקטי מאפשרים תמרון מהיר בעיר והמושב הרחב מעניק נוחות גם לנוסע השני. ואם דיברנו כבר על פונקציונאליות אז יש לנו כאן מיכל דלק של 6.8 ליטר שמספיק למרחק רב ויחסוך הרבה ביקורים בתחנת הדלק”.
צבעים? עיצוב?
רמון: “דגמי Dink 125 מגיעים בעיצוב ספורטיבי שמקנה להם מראה מודרני וצעיר. הקטנוע זמין בשני צבעים: שחור מט או לבן אלגנטי”.
איך המנוע?
רמון: “במילה אחת – Kymco. מותג מוביל במנועים לכלים כשכולנו מכירים את הטכנולוגיה הנהדרת של מובי, הנמצאת גם בדגמי ה-Dink. מנוע עוצמתי, חזק, אמין ועם ביצועים נהדרים מבחינת 11 כוחות סוס ומומנט. חווית רכיבה חלקה ויציבה”.
מה לגבי מערכות הבטיחות?
רמון: “הדגם הנוכחי מגיע כנדרש לפי התקינה עם מערכות בטיחות מהדור החדש כולל מערכת בלימה משולבת CBS”.
מחיר?
ליאור: “מקום טוב באמצע, לא הכי זול ולא הכי יקר. תמורה מעולה לכסף ודגם שבזכות היותו חלק מסדרה שמשווקת שנים נחשב לסחיר מאד”.
“חשוב לזכור שאנחנו מדברים על Kymco ששומרת על אמינות גבוהה עם כל דגם חדש וניסיון של בשוק הישראלי מ-1992 שזה רזומה שאי אפשר להתווכח איתו”.