logo brand Yadea logo brand Piaggio logo brand Vespa logo brand Moto Guzzi logo brand Aprilia logo brand Suzuki logo brand KYMCO logo brand Husqvarna logo brand GASGAS logo brand CFMOTO דו גלגלי logo brand CFMOTO רכבי שטח logo brand Raddin logo brand Sea-Doo logo brand Can-Am logo brand EXCAR logo brand MINICAR
דלג לתפריט תחתון
>

בשביל מה אנחנו מטיילים?


אם לא כדי להנות מהטבע המדהים הזה סביבנו?

קבלו כמה טיפים שישאירו אותו כזה עד לפעם הבאה

איזו עונה לטיולים הא? מזג אוויר מושלם, טבע מטריף, אחלה חבר'ה וקצת ניקוי ראש עם הרפתקאות שמחכות לנו מעבר לעיקול. החיבור הזה לטרקטורון ספורט ושטח ולכלי הרכב Maverick בשילוב הנופים האלה, ואפילו לעצמנו – זה פשוט אדרנלין טהור, כזה שלוקח אותנו לאתרים יפיפיים, הרחק משגרת השבוע.

אממה, בתקופה האחרונה יוצא לי לשמוע על די הרבה חבר'ה שמקבלים דוחות (ואפילו זימונים לבימ"ש) תוך כדי טיולי שטח. אין ספק שזו אחת התקופות הכי יפות לטייל בהן כשהכל ירוק וריחני, העניין הוא שהרבה מטיילים פשוט לא מודעים למה מותר או אסור תוך כדי שהייה בשמורות טבע, מה שיכול להרוס יום של טיול כיפי עם טעם רע של קנס.

בגלל העובדה שאנחנו מטיילים עם רכבי שטח, לא תמיד אנחנו מודעים מספיק לנזקים שנגרמים תוך כדי נסיעה, לכן חשוב מאוד שנכיר את הטבע סביבנו, את הרגישות שלו, את העדינות, ואת המורכבות בקשר שבין אדם, טבע ורכב.

אז כדי להקל עליכם ריכזנו בשבילכם את כל הטיפים שישמרו על הטבע ועל הטיול שלכם פיקס (ועל הכיס, כי בואו…)

ירידה משבילים לא מסומנים – זה מה שקורה מתחת לפני השטח

השילוב העוצמתי הזה של רכב מאסיבי כדוגמאת ה Maverick יחד עם צמיגי שטח מייצר חריצים ארוכים ועמוקים שמצלקים את פני השטח. ה"צלקות" האלה עלולות לשנות את הנתיב הטבעי של זרימת מי הגשמים ואיתו גם את המערכת האקולוגית כולה באזור. עוצמת הלחץ והחיכוך בקרקע גדולה במיוחד במקומות בהם אנחנו בולמים או מאיצים בפתאומיות, מה שמונע בהמשך הגעת מים  למקומות בהם גדלים צמחים נדירים שצמחו באזור במשך אלפי שנים.

גם למשקל הרכב יש השפעה לא קטנה, העומס בעצם סודק ושובר את קרום הקרקע העליונה. שכבת הקרום הקשה הזו נוצרת בצורה טבעית ע"י מעבר בעלי חיים וגדילת צמחי בר זעירים שבעצם מעבים את הקרקע ומגנים מפני סחף. לכן, כשאנחנו יורדים מחוץ לשבילים המסומנים אנחנו בעצם מרחיקים את בעלי החיים מהסביבה הטבעית שלהם, הורסים מחילות (גם מבלי שנתכוון) ורומסים את הצמחייה הטבעית. וכל זה  – נזק בלתי הפיך.

ומה עם כל הנוף המדהים שבאזור? אתם בטח מכירים את זה שאתם נוסעים בשבילים ארוכים במדבר ופתאום רואים חריצים כאלה על איזו גבעה שנגרמים מרכב שניסה לטפס. אז החריצים האלה נקראים "קוליסים", והם מכערים את קו הנוף הבתולי והמרהיב שהטבע יוצר. הם ממש כמו פצעים שלא מגלידים כי הנזק שנגרם למערך האקולוגי הוא לטווח ארוך, וגם פוגע בחווית המטיילים הבאים.

איך נמנעים מזה? פשוט ממשיכים לנסוע בשבילים המסומנים – כדי להקל עלינו הם צבועים ותחומים עם אבנים, וגם מצויינים בשבילי מפה ובאמצעות ה-GPS (טיפים נוספים על שבילים מסומנים תוכלו לקבל בכתבת תכנון מסלול 

שימו לב לסימוני השבילים בדרך

 

הבטיחות שלכם ושל מטיילים אחרים – שימו

אח…ארץ ישראל, כמה קולנית ככה קטנה. ברוב הכמעט מוחלט של הפעמים בהם תצאו לטייל אתם  עם הכלים של  CAN AM  בטוח שתפגשו  מטיילים נוספים שבאים להנות המנופים המדהימים שיש כאן. ברגל, באופניים, ברכבי שטח, טרקטורונים ואופנועים – כל המפגשים האלה שקורים בעיקר בשבילי שטח ,יכולים להיות נהדרים אבל יש גם כמה סכנות שחשוב לשים לב אליהן ולמנוע אסון:

מפגש חזיתי בין רכבים עלול להיות קטלני. שימו לב בכל רגע במהלך הנסיעה וחישבו על כל עיקול ממנו יכול להגיח רכב אחר או הולך רגל/רוכב אופניים. מוטב להאט ואפילו לעצור ולתת זכות מעבר לחבר'ה שהולכים רגלי/אופניים/סוסים. תחשבו גם שכמות האבק והאבנים שעפות מבין הגלגלים במהלך נסיעה יכולות לגרום למצב לא נעים בלשון המעטה.
תהיו טובים חברים, תתחשבו באחרים, תאמינו לי שזה יעשה לכם טוב.

  

זבל? לא בטבע שלנו

עוצרים למנוחה תחת עץ רענן? קצת נשנושים על שפת המעיין? נהדר, רק את הזבל לוקחים אתנו בשקיות אשפה חזקות שלא נקרעות, וחבלי קשירה לMaverick . מעבר לכך שזה כיף להגיע וליהנות ממקום נקי, הזבל שנשאר מסכן את בעלי החיים והסביבה, לכן נצטייד מראש עם שקיות לאיסוף הזבל  כדי שלא נרגיש את זה בכלל.

החיות סביב לא יכולות להבדיל מה זה זבל ומה לא, מה שיכול לגרום להן להיחנק מאיזו שקית ניילון או להיפצע מפחית שימורים שנשארה בשטח.
אגב, גם את הפסולת המתכלה חשוב לאסוף אחרינו כי זה בכל זאת מפר את האיזון שבטבע.

הג'יפה לסל וחסל

מתכננים קומזיץ? וודאו שאתם יודעים איפה מותר להבעיר אש

הדלקת מדורות ומנגל באזורים מסויימים יכולה לגרום לשריפה משתוללת וזה בעיקר נובע מרוחות לא צפויות, גם בכיוון שלהן וגם בעוצמה, שריפה שיהיה קשה להגיע ולכבות.

תעשו טובה, הימנעו מהדלקת אש בשטח בכלל ובשמורות טבע בפרט, אלא אם כן זה שטח מאושר שסומן לכך מראש. זה בוודאות ימנע אסון שיכול להתלקח בשניות.

 

אז מה היה לנו? זה הצ'ק ליסט שישמור לנו על הבטיחות, הטבע, וההנאה המובטחת

  • כבדו את שרידי העבר והמורשת וגלו רגישות לחי ולצומח סביב. שמרו מרחק מחיות הבר, אתם לא יודעים איך הן יגיבו בשעת פחד.
  • סעו רק בדרכים המסומנות לכלי רכב בלבד. הרכיבה בשבילי אופניים והולכי רגל אסורה ומסוכנת.
  • גבולות שמורות הטבע מסומנים במפות השבילים – זה יקל עליכם להתמצא בשטח.
  • הנסיעה בתחום גן לאומי או שמורת טבע שלא בדרכים מאושרות היא עבירה על החוק והעונש עליה היא קנס כספי.
  • אסור לנוע או לשהות בשמורות טבע אחרי החשיכה. יש לעזוב את האזור עד שעה לפני השקיעה, לבטיחותכם. תוכלו להתעדכן ולתכנן את זמני הטיול שלכם בעזרת הכתבה שכאן
  • לינה והדלקת אש מותרות רק במקומות שנבחרו לכך מראש ומסומנים במפות ובשטח כחניוני לילה/יום.
  • יש להימנע מעשיית רעש חריג במתחם שמורת הטבע.
  • אין לנסוע על חופי הים אלא במרחק שנקבע לכך בחוק.

קחו את הרשימה הזו איתכם ככה שתוכלו להתרכז בלהנות מהטיול עם הכלי, בלי ששום דבר אחר יעיק לכם על הראש. על הדרך גם תימנעו מדוחות כספיים גבוהים מידי פקחי רשות הטבע והגנים (שיש להם אגב סמכויות כמו של שוטר).

צאו לטבע, שמרו עליו, כדי שגם הילדודס שלנו והדורות הבאים יוכלו לחוות אותו ברמה הכי טבעית שיש.

נתראה בפוסט הבא עם עוד עדכונים על מה שחשוב לדעת בשביל טיולי שטח מ-ו-ש-ל-מ-י-ם ?