דמיינו אבא ובן שנוסעים זה לצד זה ברכב שטח על המצוק בגולן מול הכנרת או בני זוג שמשייטים ברכב שטח במדבר מול שמיים זרועי כוכבים. אתם יכולים גם לדמיין שני חיילים בחופשה שעושים “מבחן עבירות” בנקיק עוצמתי בגליל.
לא משנה איזו תמונה עלתה לכם בראש ואם יש בה יין או פק”ל קפה. דבר אחד בטוח – כשעושים את זה נכון על ארבעה גלגלים, כיסא ליד כיסא, נהג ליד נוסע, החוויה תהיה בלתי נשכחת. השיחות והצחוקים כבר ישתלבו מעצמם בפסקול של המנוע והטכנולוגיה העדכנית. בתוך התפאורה הזו, הדגמים האטרקטיביים והמחודשים של ZForce מבית CF MOTO מציתים את הדמיון מבלי “לקרוע את הכיס”.
רכב שטח סייד-ביי-סייד לכל תקציב?
קטגוריית רכבי השטח מושב-ליד-מושב, או בשמה הרשמי Side-By-Side (SBS), מציעה מגוון רחב של דגמים בסטנדרטים שונים. מה שהחל בסוף שנות ה-90 כרכבים שיועדו בכלל לעבודה בחקלאות ובמפעלים, צבר תאוצה, תרתי משמע, בקרב הקהל הפרטי. זאת משום שחוויית הנסיעה בסגנון של מושב ליד מושב מייצרת חיבור יוצא דופן גם בין הנהג לנוסע וגם בין הטבע לרכב. במיוחד “כשמלבישים” על הרכב יכולות פנטסטיות של טכנולוגיה המספקת עבירות ובטיחות בשטחים מורכבים.
אחת הסדרות המוצלחות של הקטגוריה בישראל שנחשבת לזמינה מבחינה תקציבית היא ה-ZForce של המותג הפופולרי CF MOTO. סדרת רכבי שטח SBS שמיובאת ארצה על ידי חברת “עופר אבניר” ומציעה כיום שני דגמים.
ZForce 1000 Sport R שחורש את הנופים מאילת לחרמון כבר יותר מעשור. לפני מספר חודשים הצטרף אליו “אחיו הקטן והיעיל”, ZForce 950 Sport.

עיצוב ספורטיבי ויוקרתי
בשני הדגמים שנמצאים בישראל בולט בראש ובראשונה העיצוב האייקוני של ZForce בזכות הזוויות החדות והקרביות. כך גם אי אפשר להסיט מבט מהגלגלים החזקים עם צמיגי ה-STAG שבדגם ה-1,000 מולבשים על חישוקי אלומיניום BEADLOCK בקוטר 14 אינץ’.
דגם ה-1,000 מתהדר בארבעה מתלים עצמאיים עם בולמי גז מתכווננים, המספקים יציבות מרשימה ויכולת התאמה למגוון תוואי דרך, ובדגם ה-950 ארבעה מתלים עצמאיים עם בולם שמן. המתלים האיכותיים והדינמיים הופכים את הרכב לנגיש ובטיחותי מאד. כפועל יוצא מכך ה-ZForce הוא בחירה מצוינת גם לנהגים ונוסעים שלא מתכננים בהכרח “לקרוע את השטח”.
עם זאת, נדגיש כבר עכשיו שמבחינת נתונים טכניים זהו רכב שטח SBS לעילא ולעילא, שעומד בחזית הקטגוריה שלו ושעם הנהג הנכון יכול לעמוד בכל משימה.

אבזור בילט-אין תוצרת היבואן
לצד המחיר המצוין, אחד היתרונות הבולטים והייחודיים של סדרת ה-ZForce הוא האבזור המובנה והמקורי מהיצרן. בעוד שבדגמים רבים של רכבי שטח, כולל דגמים יוקרתיים ויקרים, האבזור הוא לא תמיד “חלק מהחבילה”, כאן הכל נשאר בבית. ZForce מציעה מהרגע הראשון אבזור רחב ומקורי מהיצרן שכולל, למשל:
- תאורת LED מעוצבת ועתידנית מקדימה ומאחור.
- גג קשיח מעוצב עם דלתות צד פרמיום שמספקות הגנה של 360 מעלות.
- כננת 3,500 ליברות בילד-אין עם שלט לחיבור וחילוץ.
שני הדגמים מעוצבים עם מקומות אחסון בשביל גיחה לטבע או טיול של כמה לילות בשטח, ושקעי טעינה V12 ו-USB יספקו מקור אנרגיה זמין.
מבחינת כוח ועוצמה, בדגם ה-1,000 תקבלו מנוע בנפח 957 סמ”ק המפיק כ-90 כ”ס ובדגם ה-950 ממתין לכם מנוע בנפח 963 סמ”ק שמפיק 85 כ”ס. המנועים הם בפריסת V ועל כן מפיקים מומנט גבוה כבר מהתחלת הסיבוב. תכונה שבאה לידי ביטוי בכוח פתיחה חזק שעשוי להיות אפקטיבי בתנאי שטח קשים (כשתתניעו – תבינו).
העיצוב הקומפקטי של המנוע מסייע גם לפיזור משקל אופטימלי ומשפר את היציבות והביצועים. כל זאת עם סאונד פראי אבל אלגנטי. לכל אלה יש להוסיף נתונים טובים של בסיס גלגלים, רוחב ומרווח גחון, המספקים אף הם נסיעה בטוחה בכל מצב ובכל דרך.
סביבת נהג ונוסע – חמישה כוכבים
דגמי SBS ידועים בכבוד שהם נותנים לסביבת הנהג וגם בסדרת ZForce ירדו לפרטים הקטנים. תא הנוסעים המחודש כולל שני מושבים ספורטיביים עם חגורות בטיחות עוצמתיות, והיבואן הוסיף מערכות שמע וניווט אידיאליות לטיול בכל סגנון.
הכלים מצוידים בהנעה כפולה 4X4 עם נעילת דיפרנציאל חשמלית בלחיצת כפתור, המבטיחה אחיזה מושלמת והתמודדות עם שטח לא אחיד, מה שמעניק ביטחון מרבי. מצערת הגז האלקטרונית נותנת לבחור בין שני מצבי נהיגה – מצב ECO לנסיעה חסכונית ורגועה ומצב SPORT לטובת תגובה חדה יותר ותאוצה חזקה.
חוויית המשתמש מתחברת עם הגה חשמלי EPS שמפחית משמעותית את מאמץ הנהיגה, ומאפשר שליטה קלה גם בתנאי שטח קשים. ההיגוי האגרונומי מגיב במהירות לכל שינוי במסלול לאורך כל הנסיעה.
לסיכום, התמורה הכי טובה למחיר
סדרת ZForce על שני כליה מציעה רכבי שטח סייד-ביי-סייד מעולים בתקציב נוח לכל כיס. כלים מקצועיים ביותר ונוחים למשתמש עם אבזור רב ומקורי מהיבואן. בשילוב של מחיר אטרקטיבי, שנע בין 90 לכ-100 אלף שקלים, זהו פתרון אמין ורב-תכליתי שמשלב בין ביצועים מקצועיים לעיצוב קרבי ואבזור מתקדם.

