סוזוקי מוטור (SUZUKI) היא חברה יפנית לייצור אופנועים, מכוניות ומוצרים נוספים. החברה הוקמה בשנת 1909 על ידי מישיו סוזוקי בהמאמאטסו, שיזוקה, יפן. בשנות ה-60 נכנסה סוזוקי לתחום המרוצים וב-1962 זכתה לראשונה במרוץ אופנועים בינלאומי באי מאן בקטגוריית 50 סמ"ק. היא גם הצליחה לזכות באליפות עולם במרוצי הגרנד פרי בקטגוריה זו.
בעקבות ההצלחה פתחה החברה סוכנויות משנה לשיווק במקומות שונים בעולם ולראשונה גם בארצות הברית. בסוף שנות ה-60 התחילה סוזוקי בייצור אופנועים בעלי נפח מנוע גדול יותר. הראשון הוא ה-T500 - אופנוע 500 סמ"ק דו צילינדרי, דו פעימתי ו-46 כ"ס. ב-1971 הציגה החברה את האופנוע הגדול ביותר שלה, ה-GT750 בעל מנוע שלושה צילינדרים בשורה עם 67 כ"ס, אך עדיין עם שתי פעימות.
ב-1976 הציגה סוזוקי לראשונה את סדרת אופנועי ה-GS מתוך החלטה אסטרטגית של החברה להיכנס לתחום 4 הפעימות. אלו היו ראשוני אופנועי ארבע הפעימות בעלי מנועי ארבע צילינדרים בשורה. הדגמים הראשונים היו בנפח 400 ו-750 סמ"ק, שנה אחר כך כבר הוצג דגם ה-1000 סמ"ק הראשון, ה- GS1000. באותה השנה זכתה סוזוקי לראשונה באליפות גרנד פרי בקטגוריה הבכירה בנפח 500 סמ"ק עם הרוכב בארי שין.
בעונה זו זכו רוכבי סוזוקי בתשע מתוך עשר המקומות הראשונים! את מהפכה האמיתית בעולם האופנועים חוללה סוזוקי ב- 1985 עם הצגת ה-GSX-R750. דגם זה של אופנוע ספורט נחשב לאבי אופנועי הספורט הסדרתיים. מבחינה טכנולוגית, כל מאפייני הדגם כבר נראו באופנועי מירוץ של אותה תקופה, אך לראשונה הם הוצגו באופנוע סדרתי. שילדת אלומיניום, פיירינג (חיפוי הפלסטי) מלא ומשקל של 179 ק"ג בלבד ביחס להספק של 106 כ"ס, סיפקו לרוכב תכונות של אופנוע מסלול במקביל לאמינות ונוחות של אופנוע סדרתי, מה שהוביל את הכלי להצלחה מכירתית יוצאת דופן.
מחפשים אופנוע אדוונצ'ר, אופנוע כביש או אופנוע ספורט עוצמתי ומעוצב בעל יכולות יוצאות דופן? הגיעו עוד היום לאולמות התצוגה של עופר אבניר!